هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین نحوه برگزاری لیگ برتر را مناسب توصیف کرد.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم هفت الماس قزوین در آستانه لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: هدف ما همانند قبل پرورش بازیکنان جوان و فرصت دادن به مهره‌هایی است که سال آینده جام جهانی زیر 19 سال را پیش رو دارند. در آخرین مرحله نیز چند بازیکن دیگر چون صمد سرودی را جذب کردیم. با این تفکر سعی کردیم تا مهره‌ها را در کنار هم داشته باشیم که رشد کنند.

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین افزود: تیم ما روند همیشگی خودش را طی می‌کند و تقریبا 90 درصد ترکیب فصل قبل حفظ شده است. بازیکنان بدنسازی هم انجام داده‌اند و شرایط خوبی داریم. ما قبل از اکثر تیم‌ها کارمان را آغاز کرده‌ایم و مطمئنا شرایط بسیار بهتری نسبت به برخی تیم‌ها داریم که کارشان را دیر شروع کرده‌اند و امیدوارم بازیکنان فصل را به خوبی آغاز کنند و با قدرت وارد رقابت‌ها شوند.

او با اشاره به وضعیت بازیکنانش به ایسنا گفت: با اینکه به بازیکنان من مبلغ‌های بسیار بالایی پیشنهاد شده بود آن‌ها در قزوین ماندند و ما نیز سعی کردیم با افزایش بودجه قراردادهای بالاتری نسبت به سال گذشته ثبت کنیم. اهداف و آنچه ما می‌خواهیم مشخص است و بدون بازیکن خارجی وارد لیگ می‌شویم. اگر تیم بتواند همانند فصل قبل خوب کار کند در لیگ حرفه‌ای نیز با بازیکنان ایرانی به کارمان ادامه می‌دهیم چرا که به دنبال پرورش این بازیکنان هستیم تا برای آینده آماده شوند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که نحوه برگزاری لیگ را چطور ارزیابی می‌کند گفت: در شرایط کنونی مناسب‌ترین تصمیم گرفته شد. 3 تیم از فصل قبل کاهش داشته و باید بازیکنان آن‌ها در لیگ جذب می‌شدند که لیگ ملی این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اگر بازیکنان خارجی از ابتدا می‌آمدند بسیاری از ایرانی‌ها خارج می‌ماندند. از طرف دیگر چنین شمایلی از لیگ در اکثر کشورهای جهان وجود دارد حالا نام‌های دیگری دارند. این لیگ فرصتی برای بازیکنان ایرانی است که رشد کنند و برای آینده آماده شوند.

او افزود: دقت کنیم که شرایط کنونی ایده‌آل نیست. ما همیشه در پست‌های استراتژیک بازیکن خارجی آورده‌ایم و به همین دلیل برای ساخت بازیکن در این پستها تلاش نکردیم. به همین دلیل ستاره‌های ما بازیکن پشتیبان خوب ندارند. چون جای خالی در این پست‌ها با بازیکن خارجی پر شده و بازیکن ایرانی همیشه نقش فرد جایگزین داشته است. حالا این مشکل از لیگ می‌تواند به مهره‌های ایرانی نقش کلیدی بدهد.

سرمربی هفت الماس درباره انتقاد برخی نسبت به نبودن بازیکن خارجی خوب در زمان لیگ حرفه‌ای ایران تصریح کرد: نباید فقط به لیگ چین و برخی افراد اکتفا کنیم. بازیکن خارجی خوب زیاد است. اسپنسر چه زمانی به چین رفت و گیبسون چه زمانی به ایران آمد؟ بازیکنان خارجی زیادی هستند که در آن زمان می‌توانند وارد لیگ ایران شوند و مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

مربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که برنامه‌های تیم ملی جوانان برای جام جهانی یونان از سال آینده آغاز می‌شود؟ بیان کرد: در این مدت درگیری‌های آقای مشحون زیاد بود و مطمئنا در سریع‌ترین فرصت برای جوانان برنامه‌ریزی می‌شود. خدا را شکر اکثر بازیکنان درگیر لیگ هستند و این خوب است. در کل جوانان باید بدانند از امسال باید در لیگ‌ها بازی کنند در غیر این صورت افت خواهند کرد.

او در پاسخ به این سوال که مربی صرب دیگر به ایران نمی‌آید؟ گفت: بعید می‌دانم فدراسیون بخواهد با او کار کند. او در قطر نشان داد در حد و اندازه بسکتبال ایران نبود. بسکتبال ایران باعث پرواز او شد و رزومه‌ای خوب برایش ساخت. به نظر من اگر قرار است مربی خارجی بیاید باید فردی باسابقه و بادانش باشد نه کسی که فقط فحش بلد باشد و ادا دربیاورد. باید یک مربی بزرگ بیاید که به رده پایه ما کمک کند.




برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ,
[ یک شنبه 27 مهر 1393 ] [ 18:7 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 170
بازدید کل : 178615
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar